What lawyers can learn from actors – Ce que les comédiens puissent nous enseigner

Chapter 7 of Uta Hagen’s 1973 technical manual for the professional actor, Respect for Acting, is devoted entirely to thinking.  As a theatre or cinéma fan, read this book and you may never put up with bad acting, ever again.  As a lawyer, we could only wish the equivalent were available to help us stay on top of our game.

In my April, 2013, Canadian Lawyer column, Respect for Lawyering, I suggest that our profession, once respected for our prowess at thinking, might learn a thing or two from Hagen’s disciplined approach to the actor’s craft.  Whether it is resisting the movement toward commoditization of legal services, or ways of enhancing public confidence in courts, earning respect for our thinking must start with approaching thought as work.  Click on Hagen’s image, right, to link to the column.

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Chapitre 7 du tome magistral d’Uta Hagen, Respect for Acting, dévoile les techniques de la pensée active des comédiens. Pour eux, penser et un aspect du travail.  Après avoir lu ce livre, peut-être que vous ne supporterez jamais plus les rôles mal joués.  En tant que juriste, c’est un malheur que l’équivalent de ce bouquin n’existe vraiment pas pour nous.

Tant pis.  Dans mon article de l’avril 2013 du Canadian LawyerRespect for Lawyeringje propose que les juristes peuvent apprendre l’art de penser en se visionnant comme penseurs actifs.  Si notre travail est dévalué de ces jours, en tant qu’avocats ou en tant que juges, faut-il nous rappeler que le grand public veut nous respecter, et de voir la preuve que nous pensons, comme travail.  Cliquez sur l’image de Uta Hagen, à droit, pour accéder à l’article.

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